Τρίτη 24 Ιουνίου 2008

Οι γενιές του μίσους

Εκτές, σε μια συζήτηση, είπαν μου το εξής πράμα:

"Που τη στιγμή που ένα κράτος έχει τα στρατεύματά μου παράνομα στη χώρα μου, εγώ μισώ τους ούλλους (που τη συγκεκριμένη ράτσα). Τζαι στο εξωτερικό που σπουδάζω, άμα τους θωρώ ή τους ακούω γυρίζουν τ΄άντερά μου. Αν και εφόσον λυθεί το κυπριακό, τότε τα δικά μου κοπελλούθκια μπορεί να μεν τους μισούν. Ξέρω ότι ειδικά οι νέοι τους, ένεν κατανάγκην υπεύθυνοι για την πολιτική της χώρας τους, όμως εγώ μισώ τους, τζαι θα τους μισώ, γιατί οι δικοί μου εβιώσαν τα κακά της εισβολής, τζαι θεωρώ το σεβασμό να μεν νιώθω καμιά ενοχή για το συναίσθημά μου. Ποιος μου εγγυάται ότι αύριο εν θα το ξανακάμουν;"

Ακολούθως έκαμα τον εξής συλλογισμό, που θα έκαμνε με το ίδιο επιχείρημα "ο άλλος"
"Που τη στιγμή που εν ποδά ο στρατός τζαι οι άνθρωποι που εσκοτώσαν το παππού μου, εγώ εν να τους μισώ. Που τον τζαιρό που επιστέψαν ότι οτιδήποτε που εν μυρίζει κατά την άποψη τους Ελλάδα έπρεπε να ξαλιφτεί που το νησί, ότι η οικογένειά μου ήταν κατώτερης ανθρώπινης υπόστασης, εγώ εν να τους μισώ. Ξέρω ότι ουσιαστικά είμαστε άνθρωποι, τζαι παιθκιά της ίδιας χώρας, αλλά πώς μπορώ να τους εμπιστευτώ ότι τζαι αύριο εν θα θέλουν να με αφανίσουν τζαι εμένα τζαι τα κοπελλούθκια μου; Ποιος μου εγγυάται ότι αύριο εν θα το ξανακάμουν;"

Το σκεπτικό τούτων των δύο νέων ανθρώπων βασίζεται στο μίσος. Ξεκινά που τζαμέ, τζαι τελειώνει τζαμέ. Ο συλλογισμός τους γυρίζει γύρω που τούτο. Το δεύτερο πράμα που τους κρατά εν ο φόβος. Ποιος τους εγγυάται ότι εν ναν ασφαλείς αύριο;

Έχεις δύο μωρά που μαλώνουν για το ίδιο παιχνίδι. Σε κάποια φάση σπάζουν το και ο καθένας κρατά που ένα κομμάτι. Χωρίζεις τους και βάλεις τους σε δύο ανάδοχες οικογένειες. Όσο περνούν τα χρόνια, τα μωρά μεγαλώνουν ξεχωριστά, ώσπου μια μέρα ξαναβρέθουνται. Θωρούν ο ένας τον άλλο καλά καλά, μισογελά το στόμα τους, νιώθουν το γνώριμο, τζαι σκέφτουνται να πουν καμιά κουβέντα, τζαι να αφήκουν πίσω τα παλιά. Τζαι τότε, οι οικογένειες τους, διούν του ενός ένα όπλο, τζαι του άλλου ένα μασιαίρι, τζαι λεν τους:

Παίξετε.

Πιστεύκω ότι τίποτε καλό εν ξεκινά με μίσος και προκατάληψη. Χωρίς να μεν αναγνωρίζω το χαμό των ανθρώπων τούτου του παράλογου πράματος που ονομάζεται πόλεμος, γιατί για μένα παράλογος είναι, πιστεύκω ότι κάποτε πρέπει να σταματήσουμε να καλλιεργούμε το μίσος τζαι το φόβο απέναντι σε οποιοδήποτε. Μόνο τότε εν να μπορέσουμε τζαι εμείς, τζαι τα παιθκιά μας, να ζήσουμε πραγματικά ευτυχισμένοι μες τούντον τόπο.

Κάποτε λεν μου, μα ποια είσαι εσύ; Ο Χριστός; Γύρισε το άλλο μάγουλο; Οι εν είμαι ο Χριστός, ούτε καμιά "ιδιάζουσα" μορφή του αιώνα που με μεγαλοπρέπεια κηρύττει το λόγο της. Είμαι ένας άνθρωπος που αγαπά τη ζωή, τζαι εν μου αρέσκει να μισώ κανένα. Καταλαβαίνω ότι για τους ανθρώπους που εζήσαν τα γεγονότα, οι μνήμες εν νωπές τζαι ένεν εύκολο να τους ζητάς κάτι τέθκιο. Αλλά ξέρω και ανθρώπους που τα εζήσαν που εν μισούν κανένα πλάσμα, επειδή εγίνηκαν τα λάθη που εγινήκαν στο παρελθόν.

Αν το μίσος κάμνει τους αθρώπους να νιώθουν περισσότερο πατριώτες, τότε εγώ που εν τους μισώ, είμαι λιγότερο πατριώτισσα; Τζαι εγώ αγαπώ την χώρα μου, τζαι ανησυχώ για το μέλλον της, τζαι εμένα με κόπτει πώς και τι θα γίνει με το πολιτικό μας πρόβλημα, χωρίς κατανάγκην η αγάπη μου να έσιει πίσω της μιαν αντίστοιχα μεγάλο δόση μίσους.

"Εν είσαι ρεαλίστρια" λεν μου κάποτε.

Αν η ρεαλιστική πτυχή υπαγορεύει μου να είμαι ρατσίστρια και να μισώ τους άλλους, ναι προτιμώ να είμαι η μια στις χιλιάδες που ενεν "ρεαλίστρια".

Αν κάτι εν κακό, αλλάζουμε το. Εν το πιππιλούμε ώσπου ζούμε.

Peace, I hope.

24 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Simfwnw apolita. Kai na sou pw kati, oi neoi tou simera apo ti stigmi pou den ezisan se ekeines tis epoxes na men miloun toso pathiasmena, giati aploustata miloun me ena daneiko sinaisthimatismo (twn goniwn tous ktl) empotismeno me ratsismo kai misos, xwris na stirizontai oute se empeiries oute se gnwseis. Re koumpare mou..an en etsi, tzinous poios tous eggiatai oti en tha tous kleisoume pale se ghetto? poios tous eggiatai oti en tha ksanapame se ena xwrko kai na dolofonisoume ola ta arsenika, akomi kai ta paidakia?? diavaste lliin istoria prin na ekferete gnwmi.
As eimaste epitelous emeis i genia pou tha travisei mia grammi kai na ksekinisei neo kefalaio!

Ασυγχώρητη είπε...

Ακριβώς cake, ΝΕΟ κεφάλαιο. Ας είμαστε εμείς τούτη η γενιά όντως! Χαίρομαι που έχει άτομα που με καταλαβαίνουν ειλικρινά, ώρες ώρες νομίζω ότι είμαι η μόνη που πιστεύκω έτσι.

Ανώνυμος είπε...

Εν είσαι η μόνη που τα πιστεύκεις τούτα τα πράματα. Ανήκεις όμως στη μειοψηφία τζιαι τούτο εν θλιβερό. Δαμέ οι νέοι μας σκοτώνουνται που το φανατισμό σε γήπεδα, πολιτικές διαμάχες κτλ τζιαι είμαστε μια σταλιά τόπος.. Σκέφτου, μεταξύ μας εν τα βρίσκουμε, πώς να καταφέρουμε να τα έβρουμε με τους άλλους? Δυστυχώς.

Ακόμα σκαλίζουμε πράματα που εγίναν πριν 35 χρόνια σχεδόν, σαν να τζιαι εσταμάτησε ο χρόνος τζιαμέ. Κατά τ' άλλα θέλουμε να αποκαλούμαστε φιλοπρόοδοι.

Το σύνθημα "Δεν ξεχνώ" για μένα εν δεν ξεχνώ την πατρίδα μου, όι δεν ξεχνώ το μίσος.

Ασυγχώρητη είπε...

so true τσαρτελλούι! πικραίνουμαι άμα ακούω δηλώσεις μίσους ιδιαίτερα που άτομα που κατά τα άλλα υποστηρίζουν ότι εν οι παsh πατριώτες. Ζυγίζουν τη δική τους άποψη μίσους με τη δική μου, τζαι λαλούν μου την τζαι πουπάνω. Αλήθκεια, την ηλιθιότητά τους εζυγίσαν την καμιά φορά;

Ανώνυμος είπε...

eg0 eimai anti8eti se touti tin apopsi.asheta an oi dikoi m dn einai apo ta katehomena,mono p akuo tourkos girizun ta antera m!to oti en paranoma sto nisi mas en sas lalei tpt esas?3erete kati?lipei me to gegonos pos lete kati k oloi giro sas simfonoun,poso 'glipsimo'peftei dld??thoro tora 4 comments j ola simfonoun, to ena allilosimplironei to allo,epd thelete na ta pienete kala meta3i sas k na ginete 'filoi'k na pernete thetika sxolia sta blogs simfoneite...afti einai i kypros t 2008

Ασυγχώρητη είπε...

Η Κύπρος του 2008 εν τούτη που μπορείς να εκφέρεις την άποψή σου . Και εσύ την εκφέρεις ελεύθερα. Ευχαριστώ για τη συγκατάθεση της δικής σου άποψης. Αν προσβάλλεσαι με κάποιο τρόπο που αυτά που διαβάζεις, και ενοχλείσαι που άλλοι θεωρούν παράλογη τη δική σου άποψη, τότε μπορείς κάλλιστα να απαντήσεις με επιχειρήματα για τούτη. Δεν αγνοήσα σε καμιά περίπτωση ότι δεν υπάρχει παράνομος στρατός στην Κύπρο btw. Απλά δικαιούμαι να έχω την άποψη μου για την κατάσταση που επικρατεί στο νουν των ανθρώπων, και αν έχει άτομα που τη μοιράζουνται να εκφράζουν τη συμφωνία τους ή και στη δική σου περίπτωση, τη διαφωνία τους. Εσένα δηλαδή άμα κάποιος συμφωνεί μαζί σου έχεις κάποιο θέμα;

Ανώνυμος είπε...

Εν νομίζω πως έχουμεν ανάγκη να αλληλογλειφούμαστε, στην τελική κανένας εν ξέρει κανένα δαμέ.. Απλά τυχαίνει κάποιοι να συμφωνούν μεταξύ τους και κάποιοι όχι..

Όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα εν παράξενο δηλαδή που συμφωνούμε στο γεγονός ότι υπάρχει πολλύ αδικαιολόγητο μίσος? Μίσος προς τζείνους που εκάμαν ότι εκάμαν τότε, οκέι να το δεχτώ. Αλλά γενικά να βάλλεις έναν ολόκληρο λαό στο ίδιο τσουβάλι τζιαι να λαλείς μισώ ούλλους τους Τούρκους εμένα φαίνεται μου παράλογο. Τι μας εφταίξαν οι απλοί πολίτες?

Εν σαν να λαλείς ότι φταίεις εσύ για όσα εκάμαν οι Ελληνοκύπριοι στους Τουρκοκύπριους πριν το 74. Εγώ εν δέχουμαι να με καταδικάζουν για κάτι που εν έκαμα άρα προσπαθώ να μεν κάμνω το ίδιο.

Αυτή θα έπρεπε να είναι η Κύπρος του 2008 αλλά απ' ότι φαίνεται έχουμε πολλύ δρόμο ακόμα..

Ανώνυμος είπε...

mporeis na m e3igiseis tsartelloui pio en to adikaiologito misos?eheis tin apopsi pos jinoi dn mas misoun to idio?
apla me arithous ego tha sas po pos to 36,4% t kypriakou edafous katalifthike apo ts tourkous,2850 anthropoi ehasan tn zoi ts kirios amaxoi,megalos arithos agnoeite.toutoi oi anthropoi eftean se kati?oi alla eskotothikan..g mena apotelei foro timis se aftous toulahiston na men 3exnoume ta gegonota k idios ts sinepeies..

Ανώνυμος είπε...

Εν αμφιβάλλω πως τζιαι τζείνοι μισούν μας. Τούτο εν το κάμνει πιο σωστό όμως..

Κανένας εν ξεχνά όσα εγίναν. Ξέρω, ανθρώποι εχάσαν τις ζωές τους, τους δικούς τους, τα σπίτια τους. Ο πόνος ήταν και είναι ακόμα για κάποιους πολύς. Τι σημαίνει τούτο?

Ότι στον αιώνα τον άπαντα εν να είμαστε ορκισμένοι εχθροί? Τούτο συνεπάγεται τζιαι ότι τα πράματα εν να μείνουν έτσι όπως είναι τζιαι εν θα αλλάξουν προς το καλλίτερο. Εμείς ποδά να τους μισούμε, τζείνοι ποτζεί να μας μισούν. The end.

Τζιαι το αδικαιολόγητο για μένα είναι να μισώ έναν Τούρκο συνομήλικο μου επειδή η κυβέρνηση του πριν 35 χρόνια έκαμε νάμπου έκαμε. Τζείνος τι φταίει? Εν αξίζει τζείνος ο άνθρωπος μιαν ευκαιρία?

Ανώνυμος είπε...

Gegonota iparhun kai prin 15 xronia,oxi mono prin 35,loipon 15 xronia prin oi tourkoi eskotosan ena ksaderfo ts mamas m 19 xronon stratioti se ena filakio,12 xronia prin eskotosan tn isaak isaak k tn solomo solomou..
oi ellinokyprioi en ekaman kati analogo e3oso gnorizo.

Ανώνυμος είπε...

Έστω. Επειδή μια μερίδα ανθρώπων έκαμε τούτα τα πράματα σημαίνει ότι όλοι ανεξαιρέτως οι Τούρκοι σκέφτονται και πράττουν με τον ίδιο τρόπο?

Ανώνυμος είπε...

koita,ego pisteukko alla k eseis alla,me to na su leo k na mu leeis en fkalei pupote.en tha allaksei oute i diki mu i apopsi alla oute k i diki su(sas) apla enna to kourazoumen akm parapano.
k os apandisi t comment s ne oulloi en to idio skato,ouna fatsa ouna ratsa.

Ανώνυμος είπε...

Άρα εκαταλήξαμε ότι συμφωνούμε ότι διαφωνούμε. Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές

Ασυγχώρητη είπε...

Vanilla, όταν σκεφτούμαστε με τα έντερα μας, και όχι το μυαλό μας, το πιο πιθανόν είναι ότι ο συλλογισμός μας εν να έχει κάποιο λογικό σφάλμα, ανάλογα με το τι εφάμε το μεσημέρι... Το ότι έχω τη συγκεκριμένη άποψη εν σημαίνει ότι εν αναγνωρίζω τα γεγονότα, ούτε ότι εν τα καταδικάζω. Εμένα η άποψη μου, και αν ξαναδιαβάσεις την αρχική ανάρτηση θα το προσέξεις, είναι ότι με μίσος, τίποτε καλό δεν ξεκινά. Δηλαδή το δικό σου μίσος , σε τελική ανάλυση, τι εξυπηρετεί; Κάμνει σε να νιώθεις ωραία; Αν κοιτάξεις στην ιστορία του ανθρώπου, σε τι εξυπηρετεί το μίσος εκτός από το θάνατο; Εν τούτη η κύρια ανησυχία μου και στην ανάρτηση μου, όταν ιδιαίτερα το μίσος παίρνει τη θέση του ενδιαφέροντος και του επιχειρήματος, για την αγάπη για την πατρίδα. Το παράδειγμα με τον ξάδερφο σου, είναι ένα χαρακτηριστικό αποτέλεσμα, του μίσους μεταξύ των λαών. Είναι τραγικό και άδικο, ακριβώς το σκεπτικό μου τούτο είναι! Πόσο άσχημο πράμα εν το μίσος και που οδηγεί!

Ασυγχώρητη είπε...

Και κάτι άλλο, που γενικά εν άποψή μου. Μερικές φορές, οι απόψεις για κάποια πράματα, ένεν σαν το γούστο μας για τα παπούτσια και τις τσάντες.. Δηλαδή, το να μισάς, εν κακό, ένεν σχετικά κακό, έστω τζαι αν πίσω που το μίσος σου κρύβεται ο πόνος μιας κακής εμπειρίας. Να πάρω έτσι ένα προσωπικό παράδειγμα.Δηλαδή, πες ότι εκλέψαν με (που το εκάμαν btw δυστυχώς), εν πολλά φυσιολογικό να νιώσω πάρα πολλά άσχημα για τους ληστές μου έτσι; Το θέμα είναι ότι εν μισώ τη ράτσα τους, ούτε την οικογένεια τους, ούτε ορκίζομαι να τους μισώ ώσπου να πεθάνω. Ούτε όποτε ακούω να σκοτώνουνται άνθρωποι που τη ράτσα τους τρίφκω τα χέρια μου με ευχαρίστηση τζαι λαλώ καλά να τους κάμουν. Τζαι ας μου εκάμαν μεγάλο προσωπικό κακό. Την ώρα που εμπήκα σπίτι τζαι είδα τα πράματα μου άνω που κάτω , τζαι ότι ελείπαν πολλά που είχαν συναισθηματική αξία για μένα, έκλαια, αλλά σιγά σιγά εξεπέρασα το!
Ξέρω ότι ο χαμός αγαπημένου προσώπου , ειδικά άμα εν που χέρι ενός ορκισμένου που την οικογένεια σου εχθρού, εν σε αφήνει πολλές φορές να ξεπεράσεις την πίκρα σου. Και εμένα εσκοτώσαν κάποιο που αγαπώ. Αλλά μαθαίνεις να το ξεπερνάς, και να κοιτάς μπροστά. Και η δικαίωσή σου, ένεν ανάγκη να φορτίζεται που το μίσος σου. Η μνήμη των ανθρώπων που εχαθήκαν στον παραλογισμό του πολέμου, πρέπει να μας θυμίζει ακριβώς ότι η μισαλλοδοξία τζαι η φιλοσοφία "ο καθένας στη μερκά του", στοιχίζει μας, και θα συνεχίσει να μας στοιχίζει στο αιώνα τον άπαντα. Εν ζητώ που κανένα να αγαπήσει κανένα, style Jesus Christ, αν μπορεί όμως να σκεφτεί να μεν τον μισά, ας το σκεφτεί μόνο, εν πάλε καλά. Στην τελική, εν να το νιώσει τζαι ο ίδιος ότι εν καλύτερο να μεν μισάς.

Ανώνυμος είπε...

opos eipe to tsartelloui ekataliksame pos diafonume,right?Sto 1o sxolio leei i cake:'As eimaste epitelous emeis i genia pou tha travisei mia grammi kai na ksekinisei neo kefalaio'
pos enna travixtei touti i grammi j enna 3ekinisei neo kefaleo??
ego leo s pos ena megalo pososto kyprion den thelume ts tourkous,pos enna petixete to neo kefaleo ama meridio mas en thelei kati tethkio?

Ασυγχώρητη είπε...

Το θέμα ένεν αν θα πετύχει η όι, αλλά το αν εν σωστό η όι να γίνει. Vanilla, καταλαβαίνω ότι η πλειοψηφία έχει την δική σου άποψη, όμως εν την κάμνει κατανάγκη και σωστή. Κάποτε η κοινωνία επίστευκε ότι η γυναίκα ένεν άξια να ψηφίζει, ούτε να εργάζεται. Ήταν σωστή τούτη η άποψη; Όχι βέβαια. Τα πράγματα άλλαξαν, εσύ ως γυναίκα έχει το δικαίωμα ισότημα με ένα άντρα να ψηφίζεις και να εργάζεσαι, επειδή ακριβώς μια μειοψηφία επίστευκε διαφορετικά και υποστήριξε τα πιστεύω της. Ξέρω ότι ο κόσμος εν αλλάζει σε μια μέρα, όμως από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε έτσι; Και αν δεν προλάβουμε εμείς μια καλύτερη Κύπρο, τουλάχιστον να την ζήσουν εκείνοι που θα είναι εν ζωή μετά από μας. Ένεν εύκολο, αλλά όχι και αδύνατο.

Ανώνυμος είπε...

koita i e3egersi tn gynekon me to kinima tu feminismu itan kati p zitusan oi gynekes g na ginun ises me ts andres,na exun dikaiomata(opos poly sosta eipes dikaioma psifu,ergasias)en to vlepo touto na en to idio me ts tourkous k kata poso mporoume na zisume eirinika mz tous.eimai ts apopsis pos prepei na fiun p tin kypro,omos touto den einai kati p ginete efkola ara meiniskun jinoi potzi j emeis poda.

Ανώνυμος είπε...

simfono me tn vanilla alla to misos en adikaiologito

Ασυγχώρητη είπε...

rose18 αναφέρθηκα στο θέμα του ότι πολλοί πιστεύκουν στο ίδιο πράμα,ενδεχομένως ένα λανθασμένο πράμα, πως το αλλάζεις τότε στο προηγούμενο ποστ. Και εγώ θεωρώ ότι τα τουρκικά στρατεύματα πρέπει να φύγουν από την Κύπρο, και ξαναλαλώ το, γιατί προφανώς πρέπει να το ξαναπω. Εν μπορώ να καταλάβω γιατί άμα κάτι ένεν εύκολο αμέσως θεωρούμε ότι το πιο εύκολο είναι να τα παρετήσουμε. Ο αγώνας των γυναικων ήταν εύκολος; Ο αγώνας κατά τον φυλετικών διακρίσεων ήταν εύκολος; Δηλαδή οποιαδήποτε άλλη λύση εκτός του διαχωρισμού δεν δύναται να υπάρχει; Και btw έννεν μόνος γυναίκες που απαιτούσαν ίσα δικαιώματα, αλλά και άντρες που επιστεύκαν ότι εν πρέπει να γίνεται φυλετικός ρατσισμός. Ένεν μόνο επειδή το εθέλαν οι γυναίκες αγαπητή, αλλά επειδή ήταν το σωστό να γίνει.

Ανώνυμος είπε...

ne omologoumenos esxis dikaio,alla ekaman mas tetoia plisi egkefalou pou to sxoleio,oti oi tourkoi ekaman touto..touto..touto,p pleon ediamorfosamen mia apopsi p isos en lan8asmeni.

Ασυγχώρητη είπε...

Ακριβώς, ένα πράμα που πρέπει να αλλάξει εν η εκπαίδευση που μας παρέχεται. Είπα στην αρχική ανάρτηση: Άμα ένα πράμα εν κακό, αλλάζουμε το, εν το πιππιλούμε ώσπου ζούμε. Και έχει τρόπους να αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης.

Ανώνυμος είπε...

whatever,eksakolutho na diafono mazi sas!

Ασυγχώρητη είπε...

Εν αναμένω να σκεφτεί διαφορετικά ένα άτομο που αντί για επιχείρημα, λέει ότι γλείφουμε ο ένας τον άλλο άμα συμφωνούμε επειδή θέλουμε να είμαστε φίλοι ρε vanilla. Όντως, whatever λαλούμε άμα εν έχουμε τίποτε άλλο ουσιαστικό να πούμε. Αν νιώθεις διαφωνία με ότι διαβάζεις, μπορείς να απαντήσεις με επιχειρήματα. Αν απαξιείς, ή απλά εν έσιεις τίποτε άλλο να πεις, πάλε γίνεται.Either way να'σαι καλά. Και μεν το εκλάβεις σαν γλείψιμο. Εννοώ το.
Cheers