Παίρνω αφορμή σε σχέση με μια συζήτηση στο blog της tubemap για την ομοφυλοφιλία για τούτην την ανάρτηση.
Βλέπω γενικά σε τέτοιες συζητήσεις εκτός και εντός blogoκοσμου, ότι πολλοί άνθρωποι οι οποίοι έχουν κατά τα άλλα πολύ δίκαιες και ισοπολιτικές απόψεις για θέματα που άπτονται πολύ έντονων κοινωνικών συζητήσεων, τζαι πραγματικά πιστεύκω ότι ένεν ρατσιστές ούτε μισάνθρωποι, ούτε μη-λογικοί άθρωποι, να επικαλούνται χωρία της Αγίας Γραφής για να ορίσουν τις πηγές της δικής τους ηθικότητας τζαι κοσμοθεωρίας τζαι σε τελική ανάλυση να σου λαλούν «έτα ούλλα τα ηθικά σωστά που πρέπει να κάμνει ένας άθρωπος τζαμέ, όπως τα πεν ο Θεός».
Για παράδειγμα ένας καλός χριστιανός θα μου πει ότι, ο Χριστός-ένας κατά την άποψή μου ιδιαίτερα ηθικός καινοτόμος για την ανώμαλη εποχή του-αναφέρεται στην ηθική ανωτερότητα στο «να γυρίσεις και το άλλο μάγουλο» και όχι να σφάξεις τον άλλο για ψήλου πήδημα, πράγμα που εσυνηθίζαν οι συντοπίτες του εκείνη την εποχή... (Βέβαια ο Χριστός εν μας επισημαίνει κατανάγκην πότε πρέπει να σταματήσουμε να «τρώμε ξύλο» ως ένδειξη ηθικής ανωτερότητας, αλλά τούτο ένεν ακριβώς το πράμα που με απασχολεί δαμέ.)
Ας πάρουμε δεδομένο, ότι η Αγία Γραφή, και μιλώ για όλα τα κεφάλαια της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, θεωρείται από τους χριστιανούς ο ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ λόγος του Θεού, ασχέτως αν εν οι άνθρωποι που το εγράψαν, ας πούμε ότι οι χριστιανοί πιστεύουν ότι είναι ένα κείμενο θεόπνευστο το οποίο πρέπει να αποτελεί σημείο αναφοράς κάθε αθρώπου που θέλει ναν «καθ’εικόναν και καθ’ομοίωσιν» του Δημιουργού του. Αν κάποιος χριστιανός έχει διαφορετική άποψη, ρωτήστε οποιοδήποτε θεολόγο που θέλει να αποκαλείται χριστιανός ή απλά πηγαίνετε στην εκκλησία την Κυριακή.. Εν θα σας θκιαβάσουν αποσπάσματα που εγκυκλοπαίδειες, ή Σαίξπηρ, εν φυσιολογικό ότι οι αναφορές τους προέρχονται που την Αγία Γραφή και οποιαδήποτε θεολογική ανάλυση των κειμένων που γίνεται από μεταγενέστερους θεολόγους και ιεροκήρυκες, αυτό το θεόπνευστο κείμενο έχει ως αναφορά!
Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη εικόνα όπως το βλέπω εγώ, τζαι φαντάζουμαι οποιοσδήποτε άθρωπος πιστεύκει ότι κάτι εν πάει καλά, είναι ότι στο «σύγχρονο χριστιανισμό» οι διάφοροι θεολόγοι-δικηγόροι του, ξεδιαλέγουν αποσπάσματα των Γραφών με τρόπο που να εξυπηρετούν την πίστη, για να ταιριάζει στα δεδομένα της εποχής της. Τούτο κατ'εμένα δεν είναι κακό καθαυτό, αλλά ουσιαστικά με πιο κριτήριο κάμνουν τούτην την επιλογή τζαι για παράδειγμα διούν ιδιαίτερη έμφαση στην Καινή μετά Χριστόν Διαθήκη, τζαι όι στην Παλαιά Διαθήκη; Το κριτήριο τους εν ο ένεν η προσωπική τους ανάλυση για το συγκεκριμένο θέμα; Δηλαδή οι ηθικοί κανόνες της ανάλυσής που παρουσιάζουν ως σωστή προς τον χριστιανό είναι αποτέλεσμα ενός ανθρώπινου αυτοσχεδιασμού; Ας αναφερθώ σε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα για να γίνω πιο σαφής.
Ξέρετε όλοι λίγο πολύ την ιστορία του Νώε στο βιβλίο της Γένεσης. Εν ολίγοις να σας τη θυμήσω:οι άνθρωποι έπεσαν στην εκτίμηση του θεού, έτσι αποφασίζει να τους πνίξει με έναν κατακλυσμό με εξαίρεση τον Νώε, την οικογένεια του τζαι δύο είδη από κάθε ζώο (προφανώς τα υπόλοιπα ζώα και έμβια όντα ήταν εξίσου αμαρτωλά με τους αθρώπους που του την εμπήκαν). Σε τούτο το σημείο, πολλοί χριστιανοί, και κυρίως οι θεολόγοι-δικηγόροι, εν μου πουν, «μα καρτέρα, εμείς δεν ερμηνεύουμε κυριολεκτικά το βιβλίο της Γένεσης ΠΛΕΟΝ αλλά συμβολικά, αλληγορικά». Μάλιστα.. Δηλαδή πέστε μου ειλικρινά..ΤΙ συμβολικό μήνυμα μπορεί ένας άθρωπος, και χειρότερα, ένα μωρό να πάρει που τούτη την ιστορία; Ότι ο θεός που αγαπά τους αθρώπους, κάμνει μια τεράστια γενοκτονία για να καθαρίσει τον μολυσμένο κόσμο; Και ξέρετε πολύ καλά ότι έχει κόσμο που πιστεύκει ότι ο κατακλυσμός πραγματικά επήρε θέση κάποτε σε τούτο τον κόσμο, τζαι δικαιολογεί φαινόμενα όπως το πιο πρόσφατο τσουνάμι, λέγοντας «εν σημάδι που το θεό ότι τζείνοι οι αθρώποι εκάμναν έκλυτη ζωη». ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!
Ας μεν παραμείνω στις σαδιστικές εμμονές του θεού της Παλαιάς Διαθήκης, μπορείτε αν θέλετε να τη διαβάσετε στην Αγία Γραφή, βρίσκοντας και άλλες αναφορές σε ένα θεό που καλεί τους ανθρώπους να σφάξουν στο όνομα του, να δώσουν τις κόρες τους για ομαδικό βιασμό, που πραγματικά εν καταλαβαίνω τι σοι ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ τζαι ΗΘΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ μπορούν να έχουν τέθκοιες ιστορίες τρόμου.
Ας πάμε στην Καινή Διαθήκη, όπου το νέο version του θεού, ονόματι Χριστός, σίουρα είναι ένα τεράστιο update , ιδιαίτερα για την εποχή τζαι την περιοχή που εζούσε. Ας πούμε ότι για του χριστιανούς, ο Χριστός αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για πολλές καινοτόμες ιδέες του. Εν έσιει ιδέες που μπορεί να μεν τους βολεύκουν; Για παράδειγμα ο Χριστός είπε σαφέστατα «Οποιος έρχεται κοντά μου και δεν απαρνιέται τον πατέρα του και τη μητέρα του, τη γυναίκα του και τα παιδιά του, τους αδερφούς και τις αδερφές του, ακόμη και την ίδια του τη ζωή, δεν μπορεί να είναι μαθητής μου». Talk about family values! Αναρωθκιούμαι ήντα άποψη ήσιε για το συγκεκριμένο θέμα η γεναίκα του αποστόλου Αντρέα, όταν ο άντρας της την άφηκε με πέντε έξι κοπελλούθκια για να ακολουθήσει το «δάσκαλό» του.
Βέβαια κάποιος θεολόγος-δικηγόρος και καλός χριστιανός εν να βουρήσει να μου πει ότι ο Χριστός αποτελεί την τέλεια εικόνα του πως πρέπει να είναι ένας άθρωπος, τζαι εν σε αναγκάζει να απαρνηθείς τα πάντα για τζείνον. Χαλόου; Είμαι η μόνη που εν θωρεί τα λόγια του; Δηλαδή ΤΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΤΕΛΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΛΑΜΒΑΝΩ ΩΣ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ ΠΙΟΝ ΡΕ ΠΑΙΘΚΙΑ;
Τζαι στο πόιντ μου, πώς μπορεί ένα βιβλίο το οποίο επιδέχεται προσωπικής ανάλυσης που τον καθένα μας να αποτελεί αναφορά για τις ηθικές μας αξίες τζαι τι εν σωστό να κάμνουμε; Με πιο κριτήριο ονομάζουμε ως συμβολικά-αλληγορικά κάποια πράματα που μας ξινίζουν τζαι κυριολεκτικά κάποια πράματα που μας βολεύκουν;;; Με την προσωπική μας άποψη τζαι ανάλυση;; Ε πέτε μου καλό, πού εν ο θεός στη συγκεκριμένη φάση;
Οπότε, την επόμενη φορά που εν να σκεφτείτε να αναφέρετε την Αγία Γραφή για να δικαιολογήσετε τα πιστεύω σας, θκιαβάστε ήνταμπου γράφει μέσα, γιατί πραγματικά πιστεύκω, ότι τέθκοιου είδους «θεόπνευστα» κείμενα, ασιεροθκιαλεμένα στην τελική τους φάση, εν μπορούν να αποτελούν σε καμιά περίπτωση πηγή ηθικών αξιών για τον άθρωπο. Μάλλον σενάριο για ταινίες τρόμου...
Βλέπω γενικά σε τέτοιες συζητήσεις εκτός και εντός blogoκοσμου, ότι πολλοί άνθρωποι οι οποίοι έχουν κατά τα άλλα πολύ δίκαιες και ισοπολιτικές απόψεις για θέματα που άπτονται πολύ έντονων κοινωνικών συζητήσεων, τζαι πραγματικά πιστεύκω ότι ένεν ρατσιστές ούτε μισάνθρωποι, ούτε μη-λογικοί άθρωποι, να επικαλούνται χωρία της Αγίας Γραφής για να ορίσουν τις πηγές της δικής τους ηθικότητας τζαι κοσμοθεωρίας τζαι σε τελική ανάλυση να σου λαλούν «έτα ούλλα τα ηθικά σωστά που πρέπει να κάμνει ένας άθρωπος τζαμέ, όπως τα πεν ο Θεός».
Για παράδειγμα ένας καλός χριστιανός θα μου πει ότι, ο Χριστός-ένας κατά την άποψή μου ιδιαίτερα ηθικός καινοτόμος για την ανώμαλη εποχή του-αναφέρεται στην ηθική ανωτερότητα στο «να γυρίσεις και το άλλο μάγουλο» και όχι να σφάξεις τον άλλο για ψήλου πήδημα, πράγμα που εσυνηθίζαν οι συντοπίτες του εκείνη την εποχή... (Βέβαια ο Χριστός εν μας επισημαίνει κατανάγκην πότε πρέπει να σταματήσουμε να «τρώμε ξύλο» ως ένδειξη ηθικής ανωτερότητας, αλλά τούτο ένεν ακριβώς το πράμα που με απασχολεί δαμέ.)
Ας πάρουμε δεδομένο, ότι η Αγία Γραφή, και μιλώ για όλα τα κεφάλαια της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, θεωρείται από τους χριστιανούς ο ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ λόγος του Θεού, ασχέτως αν εν οι άνθρωποι που το εγράψαν, ας πούμε ότι οι χριστιανοί πιστεύουν ότι είναι ένα κείμενο θεόπνευστο το οποίο πρέπει να αποτελεί σημείο αναφοράς κάθε αθρώπου που θέλει ναν «καθ’εικόναν και καθ’ομοίωσιν» του Δημιουργού του. Αν κάποιος χριστιανός έχει διαφορετική άποψη, ρωτήστε οποιοδήποτε θεολόγο που θέλει να αποκαλείται χριστιανός ή απλά πηγαίνετε στην εκκλησία την Κυριακή.. Εν θα σας θκιαβάσουν αποσπάσματα που εγκυκλοπαίδειες, ή Σαίξπηρ, εν φυσιολογικό ότι οι αναφορές τους προέρχονται που την Αγία Γραφή και οποιαδήποτε θεολογική ανάλυση των κειμένων που γίνεται από μεταγενέστερους θεολόγους και ιεροκήρυκες, αυτό το θεόπνευστο κείμενο έχει ως αναφορά!
Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη εικόνα όπως το βλέπω εγώ, τζαι φαντάζουμαι οποιοσδήποτε άθρωπος πιστεύκει ότι κάτι εν πάει καλά, είναι ότι στο «σύγχρονο χριστιανισμό» οι διάφοροι θεολόγοι-δικηγόροι του, ξεδιαλέγουν αποσπάσματα των Γραφών με τρόπο που να εξυπηρετούν την πίστη, για να ταιριάζει στα δεδομένα της εποχής της. Τούτο κατ'εμένα δεν είναι κακό καθαυτό, αλλά ουσιαστικά με πιο κριτήριο κάμνουν τούτην την επιλογή τζαι για παράδειγμα διούν ιδιαίτερη έμφαση στην Καινή μετά Χριστόν Διαθήκη, τζαι όι στην Παλαιά Διαθήκη; Το κριτήριο τους εν ο ένεν η προσωπική τους ανάλυση για το συγκεκριμένο θέμα; Δηλαδή οι ηθικοί κανόνες της ανάλυσής που παρουσιάζουν ως σωστή προς τον χριστιανό είναι αποτέλεσμα ενός ανθρώπινου αυτοσχεδιασμού; Ας αναφερθώ σε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα για να γίνω πιο σαφής.
Ξέρετε όλοι λίγο πολύ την ιστορία του Νώε στο βιβλίο της Γένεσης. Εν ολίγοις να σας τη θυμήσω:οι άνθρωποι έπεσαν στην εκτίμηση του θεού, έτσι αποφασίζει να τους πνίξει με έναν κατακλυσμό με εξαίρεση τον Νώε, την οικογένεια του τζαι δύο είδη από κάθε ζώο (προφανώς τα υπόλοιπα ζώα και έμβια όντα ήταν εξίσου αμαρτωλά με τους αθρώπους που του την εμπήκαν). Σε τούτο το σημείο, πολλοί χριστιανοί, και κυρίως οι θεολόγοι-δικηγόροι, εν μου πουν, «μα καρτέρα, εμείς δεν ερμηνεύουμε κυριολεκτικά το βιβλίο της Γένεσης ΠΛΕΟΝ αλλά συμβολικά, αλληγορικά». Μάλιστα.. Δηλαδή πέστε μου ειλικρινά..ΤΙ συμβολικό μήνυμα μπορεί ένας άθρωπος, και χειρότερα, ένα μωρό να πάρει που τούτη την ιστορία; Ότι ο θεός που αγαπά τους αθρώπους, κάμνει μια τεράστια γενοκτονία για να καθαρίσει τον μολυσμένο κόσμο; Και ξέρετε πολύ καλά ότι έχει κόσμο που πιστεύκει ότι ο κατακλυσμός πραγματικά επήρε θέση κάποτε σε τούτο τον κόσμο, τζαι δικαιολογεί φαινόμενα όπως το πιο πρόσφατο τσουνάμι, λέγοντας «εν σημάδι που το θεό ότι τζείνοι οι αθρώποι εκάμναν έκλυτη ζωη». ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!
Ας μεν παραμείνω στις σαδιστικές εμμονές του θεού της Παλαιάς Διαθήκης, μπορείτε αν θέλετε να τη διαβάσετε στην Αγία Γραφή, βρίσκοντας και άλλες αναφορές σε ένα θεό που καλεί τους ανθρώπους να σφάξουν στο όνομα του, να δώσουν τις κόρες τους για ομαδικό βιασμό, που πραγματικά εν καταλαβαίνω τι σοι ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ τζαι ΗΘΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ μπορούν να έχουν τέθκοιες ιστορίες τρόμου.
Ας πάμε στην Καινή Διαθήκη, όπου το νέο version του θεού, ονόματι Χριστός, σίουρα είναι ένα τεράστιο update , ιδιαίτερα για την εποχή τζαι την περιοχή που εζούσε. Ας πούμε ότι για του χριστιανούς, ο Χριστός αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για πολλές καινοτόμες ιδέες του. Εν έσιει ιδέες που μπορεί να μεν τους βολεύκουν; Για παράδειγμα ο Χριστός είπε σαφέστατα «Οποιος έρχεται κοντά μου και δεν απαρνιέται τον πατέρα του και τη μητέρα του, τη γυναίκα του και τα παιδιά του, τους αδερφούς και τις αδερφές του, ακόμη και την ίδια του τη ζωή, δεν μπορεί να είναι μαθητής μου». Talk about family values! Αναρωθκιούμαι ήντα άποψη ήσιε για το συγκεκριμένο θέμα η γεναίκα του αποστόλου Αντρέα, όταν ο άντρας της την άφηκε με πέντε έξι κοπελλούθκια για να ακολουθήσει το «δάσκαλό» του.
Βέβαια κάποιος θεολόγος-δικηγόρος και καλός χριστιανός εν να βουρήσει να μου πει ότι ο Χριστός αποτελεί την τέλεια εικόνα του πως πρέπει να είναι ένας άθρωπος, τζαι εν σε αναγκάζει να απαρνηθείς τα πάντα για τζείνον. Χαλόου; Είμαι η μόνη που εν θωρεί τα λόγια του; Δηλαδή ΤΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΤΕΛΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΛΑΜΒΑΝΩ ΩΣ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ ΠΙΟΝ ΡΕ ΠΑΙΘΚΙΑ;
Τζαι στο πόιντ μου, πώς μπορεί ένα βιβλίο το οποίο επιδέχεται προσωπικής ανάλυσης που τον καθένα μας να αποτελεί αναφορά για τις ηθικές μας αξίες τζαι τι εν σωστό να κάμνουμε; Με πιο κριτήριο ονομάζουμε ως συμβολικά-αλληγορικά κάποια πράματα που μας ξινίζουν τζαι κυριολεκτικά κάποια πράματα που μας βολεύκουν;;; Με την προσωπική μας άποψη τζαι ανάλυση;; Ε πέτε μου καλό, πού εν ο θεός στη συγκεκριμένη φάση;
Οπότε, την επόμενη φορά που εν να σκεφτείτε να αναφέρετε την Αγία Γραφή για να δικαιολογήσετε τα πιστεύω σας, θκιαβάστε ήνταμπου γράφει μέσα, γιατί πραγματικά πιστεύκω, ότι τέθκοιου είδους «θεόπνευστα» κείμενα, ασιεροθκιαλεμένα στην τελική τους φάση, εν μπορούν να αποτελούν σε καμιά περίπτωση πηγή ηθικών αξιών για τον άθρωπο. Μάλλον σενάριο για ταινίες τρόμου...
9 σχόλια:
Na men sou pw oti an diavaseis prosextika tin Palaia Diathiki tha deis oti en polla porniko vivlio! Itan polla spicy oi epoxes tzines..
Αιμομιξίες, βιασμοί, αποπλάνηση, γενοκτονίες, οικογενειακές βεντέτες, απιστίες... Εν η πρώτη τόλμη και γοητεία σε hard copy.
Το πιο creepy είναι ότι έχει Βίβλο με εικόνες (!!!) για τα παιδιά. Εν θα ξιάσω που ήμουν στο δημοτικό τζαι έθκιάβασα την ιστορία για τα Σόδομα και τα Γόμορα, που οι κόρες του Λωτ, μετά που εφίαν που το άντρο της αμαρτίας, αποπλανήσαν τον (ήταν μεθυσμένος τζαι εν επήρεν είδηση ότι επήε την μια φορά με τη μιαν τζαι την άλλη φορά με τη δεύτερη..εν να υποθέσω ότι ήσιεν κάτι αντίστοιχο του LSD τότε..) τζαι εκάμαν μωρά μαζί του. Αθυμούμαι ερώτησα τον παππού μου "Καλά ρε παππού, εν επήρεν πρέφα ότι ήταν οι κόρες του;;;", τζαι είπε μου "Εεε..καμιά φορά οι αθρώποι άμα πίνουν πολλά κάμνουν λάθη.." Τι να μου πει ο φτωχός που τζαι τζείνου εμάθαν του ότι όλα τα σκατά της Βίβλου έχουν δικαιολογίες.
Η Παλαιά Διαθήκη εν γεμάτη αναφορές που υποδηλώνουν ότι οι γενέτζες αποπλανούν τζαι οι κατακαημένοι άντρες υποκύπτουν.. Σκέφτου μηνύματα που διάς στα μωρά!
@cake Eidika to tragoudi tou solomonta, enan pou ta anottera erotika poiimata pou ethkiavasa os tora jie an den apatoume kamnei jie anafora emmesi gia anal sex alla en beyond the point.
@asyghoriti
to megalitero doro, pistefko, pou ekamen o Theos ston anthropo en i krisi. oudepote eleghtike gia paradeigma "pisteve kai mi erevna" pou ton Theo alla antithetos , eipen "meletate tas grafas". Ekei tha vroume kai tin erminia pou zitoume, an kai mporei na men mas volefkei katanaggi. Dystihos i ellipsi thriskeftikis paideias pou na entharrini ton dialogo dimiourgise polles esfalmenes antilipseis gia tin pisti mas.
px. O Theos etimorise ton adam kai tin Eva giati efan to apagorevmeno milo. Bullshit, efan tin exosi giati eipan psemata otan erotithika gia to ti ekanan (btw palaia diathiki oute ego tin pernw kyriolektika).
Fusika jie i ithiki mas katefthinete pou tin thriskeftiki mas pisti i kai ta prosopika mas pistevo. touto fainete ston tropo pou heirizomaste ti zwi mas alla antanaklate jie stin nomothesia kathe horas.
Anti na asholoumaste me theologous jie ti lalei o kathenas, pistefko pio efkolo tha itan na dkiavasoume tin kaini diathiki opou o Xristos, eite stis omilies tou eite me tis paravoles tou, ekamen ta koutsia xikounia gia ton kosmo ti ithele na pei. Milouse se amorfotous georgous, psarades klp.opotan ji emeis simera mporoumen na katanoisoumen ti ithele na pei jie na didaxei.
den xerw an anaferese stin diki mou anartisi alla gia mena i kaini diathiki apotelei polla simantiko kodika ithikis vasi tou opoiu krinw jie eniote prospathw na pratto. Allos mporei dra jie na energei pou kathara oikonomika kritiria (enas liberal as poume) opotan den vlepo to mempto. Ektos ki an fisika pisteveis oti prepei na ehoume oloi mas ena koino metro ithikis kai siggrisis.
firfiris μου, η ηθική φιλοσοφία, η συζήτηση γύρω από θέματα ηθικής, εν ένας τομέας που υπήρχε πάντοτε παράλληλα με τη θρησκευτική ηθικολογία. Η συζήτηση γύρω από την ηθική είχε στους αιώνες αναπτύξει μεγάλες συζητήσεις μεταξύ των ανθρώπων για το τι είναι ηθικό και τι όχι να συμβαίνει, πέραν της ηθικολογίας που μπορεί να παρέχει έτοιμη συνταγολογία μια θρησκεία. Βλέπεις, η διαφορά μεταξύ ηθικής φιλοσοφίας και ηθικολογίας μιας θρησκείας είναι ότι η δεύτερη είναι δόγμα. Εν μπορείς να την αμφισβητήσεις γιατί η αμφισβήτησή της, πίστευε και μη, ερεύνα όπως είπες, μπορεί να οδηγήσει στην απόρριψή της, όπως γίνεται σε όλες της συζητήσεις ηθικής φιλοσοφίας, όπους θεωρίες απορρίπτονται βάσει επιχειρημάτων. Άρα εν γένει η θρησκευτική ηθικολογία περιέχει δογματισμό εφόσον είναι απόλυτη, άρα ουσιαστικά πόσο μπορείς να την συζητήσεις; Και αν απορρίψεις κάποια στοιχεία που είπε ο Χριστός; Τότε δεν δείχνεις ότι ο θεός έκαμε λάθος στη κρίση του; Τούτο εν νομίζω να θέλει να το κάμει κανένας που πιστεύκει ότι εν ο θεός.
Το άλλο.Εν σημαίνει ότι ένας άνθρωπος που εν ασπάζεται την ηθικολογίας μιας πίστης είναι κατανάγκην αν-ήθικος. Τούτο που πολλές φορές πιστεύουν οι θρησκευόμενοι, άμα δεν υπάρχει θεός που να ορίζει την ηθική, εν να καταρρεύσει η ηθικη.. Δηλαδή εγώ προσωπικά που εν αντλώ την ηθική μου που μια θρησκεία, σημαίνει ότι δίνω λιγότερη αξία στη ζωή μου, ότι μπορώ άνετα να κάμω κακό σε κάποιο; Αντίστοιχα, ένας θρησκευόμενος, εν μπορεί να κάμει κακό σε κάποιο ακόμη και αν πιστεύει στην ηθικολογία που του υπαγορεύει η θρησκεία του;
Πιστεύεται από τους επιστήμονες τα τελευταία χρόνια ότι ο άνθρωπος γεννιέται για παράδειγμα με αλτρουιστικό γονίδιο, το οποίο τον κάμνει να επιλέγει λύσεις που είναι σωστές ηθικά απέναντι στο συνάνθρωπο. Γιάυτό όταν βλέπουμε ανθρώπους σε ανάγκη, πολλές φορές νιώθουμε να μας πλημμυρίζει μια θέληση να του βοηθήσουμε. Και τούτο εν σημαντικό, γιατί όλοι οι ανθρώποι γεννιούνται έχοντας τούτη την δυνατότητα. Άμα όμως τους καλλιεργείς που μωρά ότι εν διαφορετικοί, εν πολλά πιθανόν η πίστη τους σε ένα δόγμα που τους λέει ότι εκείνοι εν οι σωστοί, να τους εμποδίσει ναν πραγματικά φιλάνθρωποι, τούτο που εν κατεξοχήν γονιδιακό τους χαρακτηριστικό.
firfiris πιστεύκω ότι έχει καλούς και κακούς αθρώπους, ανάλογα με το πόση αξία εν να δώσουν στην ζωή, και τις εμπειρίες τους. Όμως εν γένει ο άνθρωπος έσιει τη δυνατότητα να ξεχωρίζει τι εν ηθικό τζαι τι όι να πράττει, χωρίς να επικαλείται θρησκευτικές πεποιθήσεις. Αν ο μόνος λόγος που το κάμνει εν ότι έχει ένα θεό που παρακολουθεί, πόσο αληθινά ηθική εν η πράξη του;
Τζαι κάτι άλλο που επρόσεξα τωρά για την περίπτωση του Αδάμ και της Εύας. Εγώ δηλαδή ένα μωρό που το αγαπώ πολλά, μόλις κάμει ένα λάθος, πει ένα ψέμα εν να το θκιώξω που σπίτι μου; Για να μάθει μόνο του μες τους δρόμους ότι το να λέει ψέματα ένεν σωστό;
Εν μπορώ να καταλάβω πως ένας θεός που μας αγαπά τόσο πολλά θέλει να μας δει να υποφέρουμε.. για να αποδείξουμε τι; ότι αξίζουμε τον κόπο; Εμείς βάλουμε τους δικούς μας ανθρώπους σε τόση ταλαιπωρία για να αποδείξουν ότι μας αγαπούν;;
Σιγά σιγά τα προσέχω.. Δηλαδή εσύ θεωρείς το ηθικό κάποιος να έχει γνώμονα στη ζωή του το οικονομικό συμφέρο, επειδή επιλέγει το κριτήριο του ναν καθαρά οικονομικό; Επειδή πιστεύκει ότι εν το σωστό; Τζαι εγώ πρέπει να σεβαστώ την άποψή του, ακόμη και στην περίπτωση που τέθκοια φιλοσοφία οδηγεί σε εκμετάλλευση άλλων ανθρώπων που έχουν ανάγκη;
Δηλαδή είσαι σχετικιστής όσον αφορά την ηθική; Θεωρείς ότι εν υπάρχουν βασικές ηθικές αξίες στον κόσμο;
Δηλαδή ρε παιθκιά, αν μια κουλτούρα πιστεύκει ότι η γυναίκα πρέπει να κάμνει κλειτοριδεκτομή επειδή εν πρέπει να νιώθει σεξουαλική ικανοποίηση, εγώ πρέπει να σεβαστώ την άποψη της τζαι να παραβλέψω το γεγονός ότι εν απάνθρωπη; Αν μια κουλτούρα πιστεύκει ότι ο άθρωπος μπορεί να σκοτώνει κάποιο με βάσει τις δικές του πεποιθήσεις και κριτήρια, εγώ εν δικαιούμαι να πω ότι εν παράλογη τζαι λανθασμένη; Επειδή έχει την δική του άποψη για το συγκεκριμένο θέμα;
Δηλαδή άμα τίποτε ένεν μεμπτό εφόσον ο άλλος το δικαιολογεί με βάση προσωπικές του πεποιθήσεις, πρέπει να δικαιολογήσουμε τζαι τον Χίτλερ, που πραγματικά επίστευκε ότι τζείνο που έκαμε ήταν το σωστό;
Πρόσεξε γιατι η σχετικότητα χωρίς κοινό δείχτη ηθικής εν πολλα επικίνδυνη, ιδιαίτερα στα χέρια πεποιθήσεων που εν απάνθρωπος τζαι άδικες firfiris.
1. εννά σχολιάζεις πολλήν ώραν;;;
2. ποιο δημοτικό εν τούτο που σου ελάλεν για τα σόδομα και τα γόμορα;;; εμένα άρεσκεν μου η Παλαιά Διαθήκη της τρίτης δημοτικού...
3. επί της ουσίας δεν θα κοπιάσω
sike..
1. Δηλαδή, σκέφτου να μεν ήταν δικό μου το blog. Εν να με άφηνες να σχολιάζω;;; Εν εκατάλαβα το πρόβλημα σου πιον είναι.. Ανάγκασα σε να μπεις σε τούτη την ιστοσελίδα τζαι να θκιαβάσεις τα σχόλια μου;
2. Άνοιξε την Αγία Γραφή.
3. Αν δεν έχεις οτιδήποτε να πεις επί της ουσίας, ναι εν φυσικό ότι θα σχολιάσεις.
Δημοσίευση σχολίου