Γράφει που λέτε ο Ferguson (2006):
"...Όσο περισσότερο λοιπόν εφαρμοζόταν στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη το μοντέλο του εθνικού κράτους, τόσο μεγαλύτερη ήταν η πιθανότητα σύγκρουσης. Η ασυμφωνία μεταξύ της πραγματικότητας της μεικτής εγκατάστασης-ενός σύνθετου μωσαϊκού ορίων εγκατάστασης και διασπορών- και της ιδέας των ομογενών πολιτικών μονάδων ήταν απλώς υπερβολικά μεγάλη. Το διακύβευμα, καθώς τα εθνικά σύνορα αποκτούσαν όλο και μεγαλύτερη σημασία, ήταν πολύ υψηλό και οι αποκλίνοντες αριθμοί γεννήσεων χρησίμευαν μόνο στο να μεγαλώνουν την ανησυχία εκείνων που φοβούνταν μήπως περιέλθουν σε κατάσταση μειοψηφίας. Ήταν θεωρητικά, κατανοητό ότι όλες οι διαφορετικές εθνικές ομάδες ενός νέου κράτους θα συμφωνούσαν να υπαγάγουν τις διαφορές τους σε μια νέα συλλογική ταυτότητα ή να μοιραστούν την εξουσία σε μια ομοσπονδία ίσων μελών.
ΑΛΛΑ αποδείχθηκε ότι μια πλειοψηφούσα ομάδα ήταν εξίσου πιθανό να θεωρήσει τον εαυτό της το μοναδικό ή τουλάχιστον το σημαντικότερο ιδιοκτήτη του κράτους και των κεφαλαίων του. Όσο περισσότερες λειτουργίες περίμεναν να επιτελέσει το κράτος (και ο αριθμός αυτών των λειτουργιών ανέβαινε αλματωδώς μετά το 1900) τόσο μεγάλωνε ο πειρασμός να αποκλείσουν αυτή ή εκείνη τη μειονότητα από κάποια ή άλλα ευεργετήματα του πολίτη, ανεβάζοντας ταυτόχρονα σταδιακά το κόστος διαμονής της με τη μορφή φόρων ή άλλων βαρών. "
ΔΑΣΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΑ, ΚΑΤΙ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ, ΚΑΤΙ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ.
Ferguson N., 2006, Ο πόλεμος στον κόσμο-Ο αιώνας του μίσους-1901-2000, Τόμος Α΄, Εκδόσεις Ιωλκός.
Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
13 σχόλια:
Μα τω Θεώ δεν μπορώ να καταλάβω τι σου θυμίζει... ;-)
Καλή βδομάδα
Να ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο για μελέτη!
Ευχαριστώ!
τι σου θυμίζει άραγε... ;)
Μάλιστα...Εξίσωση λοιπόν της μειονότητας με την πλειονότητα και κατάργηση των εθνικών κρατών δημιουργόντας ξανά πολυεθνικές αυτοκρατορίες!
colourfulmind προσπαθώ έχει από χτες και δεν μπορώ να καταλάβω τι μου θυμίζει! Καλή βδομάδα :)
Μαρίνο πιάσε και τους δύο τόμους. Εν χάνει.
Αλέξανδρε πε μου ρε κουμπάρε πε μου και εν μπορώ, its in the tip of my tongue αλλά εν θυμούμαι ;).
Ανώνυμε είπες:
"Μάλιστα...Εξίσωση λοιπόν της μειονότητας με την πλειονότητα και κατάργηση των εθνικών κρατών δημιουργόντας ξανά πολυεθνικές αυτοκρατορίες!"
Η επιβεβαίωση ότι ούτε 100 ούτε 200χρόνια εξέλιξης αλλάζουν τον τρόπο σκέψης της "πλειονότητας". Ότι δεν είναι άσπρο δεν είναι κατανάγκην μαύρο ρε. Σιερετούμεν.
Άλλωστε στο Κυπριακό δεν έπαιξαν κανέναν απολύτως ρόλο οι Άγγλοι και οι Αμερικάνοι. Ειδικά οι Άγγλοι βγήκαν και χαμένοι.
...λέμε καμιά σαχλαμάρα για να περνάει η ώρα.
spizaetos--> google divisions of cyprus Perry Αnderson. Υπάρχει ένα πολύ καλό κείμενο για τις σημαντικές ευθύνες της Αγγλίας στο Κυπριακό. Το έβαλα σε παλαιότερη ανάρτηση. Το γράφει Άγγλος, γιαυτό πρόσεξε! Μπορεί να είναι σαχλαμάρα...
ώστε έτσι ο ferguson..... ε άμα το είπε ο ferguson οκ καλό, δόγμα! πίστευε και μη ερεύνα
άκου μαλακίες, η πλειοψηφούσα ομάδα θεωρούσε τον εαυτό της ιδιοκτήτρια των κεφαλαίων του κράτους
όπωσδήποτε, ειδικά στην κύπρο ο γιώρκος ο μισταρκός του παρασκευαίδη του σιακόλα του λεπτού και των άλλων μελών της πλειοψηφούσας ομάδας είναι ισότιμο μέλος των κεφαλαίων του κράτους
ο πάμπος ο υπάλληλος του φούρνου τζαι η αντρούλλα που δουλεύκει στον ζορπά 10ωρα για 700 ευρώ είναι ισότιμα μέλη του κεφαλαίου του κράτους με τον ττόμη τον βου
το διαίρει και βασίλευε ανέκαθεν ήταν το αγαπημένο όπλο όλων ανεξαιρέτως των αυτοκρατοριών
ειδικά οι αγαπημένοι μας εγγλέζοι το αγαπάνε πολύ αυτό το παιχνίδι
εφόσον αγαπάς τα βιβλία να σου προτείνω να διαβάσεις το βιβλίο του Νιαζί Γκιζίκιουρεκ: Κύπρος, το αδιέξοδο των εθνικισμών
σκιαγραφείται με τον πιο έντονο τρόπο το πως οι εγγλέζοι χρησιμοποίησαν τον τουρκικό εθνικισμό σαν αντίβαρο στον ελληνικό εθνικισμό ώστε να καταστήσουν την κύπρο αυτό που είναι σήμερα
αβύθιστο αεροπλανοφόρο προτεκτοράτο του νάτο,
κάτι σχετικό από ένα διάλογο
http://andreasfstavrou.blogspot.com/2009/03/blog-post_14.html
προσωπικά στην προσπάθεια μου να δω τα πράγματα καθαρά δεν προσαρμόζω τα ιστορικά γεγονότα στην όποια "ιδεολογία" μου
οπότε αν θεωρείς ότι το κυπριακό πρόβλημα είναι η σύγκρουση των "κοινοτήτων" τότε τι να πω......
μας χωρίζει αστρονομική άβυσσος
ένα απλό γεγονός:
η κύπρος περίήλθε στην κτήση της οθωμανικής αυτοκρατορίας το 1570,
μέχρι το 1878 στην Κύπρο δεν υπήρχαν "κοινότητες" τάχα ε/κ και τ/κ
υπήρχαν οι κατακτητές και οι κατακτημένοι
υπήρχαν οι υπόδουλες εθνότητες και οι οθωμανοί, πιο απλά
μετά το 1878 οι οθωμανοί νοικίασαν την Κύπρο στην αγγλία για να εξυπηρετήσουν τα στρατηγικά τους συμφέροντα
από κει και πέρα αρχίζει το κυπριακό με την σύγχρονη του μορφή
εσύ λες ότι
" το βασικό αποτελέσμα της ιστορίας της Κύπρου εν η πολιτική σύγκρουση των κοινοτήτων για τον διαμοιρασμό της εξουσίας τζιαι τον προσανατολισμο του υπό δημιουργία κράτους"
αβυσσος πραγματικά.....
το κυπριακό είναι αποτέλεσμα του γεωστρατηγικού πολέμου που γινόταν και γινεται ακόμη μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων για τον έλεγχο του αβύθιστου αεροπλανοφόρου
διαίρει και βασίλευε......
οι εθνικισμοί χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά για να καταστεί και "νόμιμα" η κύπρος ένα νατοικό προτεκτοράτο αβύθιστο αεροπλανοφόρο
για μένα αυτή είναι η όυσία.... οι εθνικιστικές συγκρούσεις είναι απόρροια αυτής της πολιτικής
όταν οι άνθρωποι συνειδητοποιήσουν αυτό το πολύ απλό γεγονός
τότε ίσως προχωρήσουμε.....
όσο όμως αγνοείται σκόπιμα ή όχι η ουσία αυτού που ονομάζουμε κυπριακό πρόβλημα τότε δεν μπορούμε να προχωρήσουμε και οι όποιες "λύσεις" θα είναι απλά πατσσαρίσματα
ναι, οι τράουλοι "ηγέτες" ανεξαρτήτως εθνικότητας φέρουν ευθύνη για τις επιλογές τους αφού με τον τρόπο αυτό έπαιξαν το παιχνίδι των μεγάλων δυνάμεων
ο εθνικισμός δεν μπορεί να εξαλειφθεί όσο δεν λέγεται η πολύ απλή αλήθεια
ότι όλα γίνονται για να ευνοείται το "κεφάλαιο"
το κεφάλαιο έχει όνομα, είναι αυτός για τον οποίο δουλεύεις κάθε μέρα
είναι αυτός στον οποίο κάθε μήνα δίνεις τον μισό σου μισθό
είτε για τους τοίχους που μένεις μέσα είτε για τους τροχούς που χρησιμοποιείς για να κινείσαι είτε για ότιδήποτε άλλο
είναι αυτός που ελέγχει τον κόσμο πολύ απλά δια αέρος κουπανιστού και κρατά σιδηροδέσμιους ολόκληρους λαούς
http://osr55.wordpress.com/2009/03/04/
σκλάβοι που δουλεύουν για 1 δολαριο την ημέρα στην ινδονησία κίνα κλπ κλπ
εγώ προσωπικα΄δεν θεωρώ ότι ανήκω σε καμιά κοινότητα
στα @@ μου εν τέλει αφού δεν έχει καμιά σημασία
έτυχε να γεννηθώ στον τόπου τούτον
οι τράπεζες θέλουν να με απομυζήσουν και μένα όπως και όλους τους ανθρώπυος ασχέτως που γεννήθηκαν
πολιτική ισότητα jαι μαλακίες
λες και ο ταλάτ έχει να χωρίσει ότιδήποτε με τον χριστόφκια και τον αναστασιάδη
και στο οποιοδήποτε μελλοντικό κράτος θα εξυπηρετούν τάχα τα συμφέροντα των απλών ανθρώπων
υπάλληλοι του τραπεζικού συστη΄ματος είναι όλοι
όπως ο ομπάμα και ο μακειν που είχαν και οι δύο σαν βασικούς τους χορηγούς τους λιμαν μπράδερς παράδειγμα που κατέρρευσαν αλλά προσπαθούν να τους "σώσουν"
"πολιτική ισότητα" είναι ένας φτιαχτός όρος
όπως και ο όρος "κοινότητες"
αγγλικής προελέυσεως για να διαιωνίζεται η διαίρεση και η παρουσία τους εδώ
όσο οι αμέρικάνοι εισέβαλαν στο ιράκ για να απελευθερώσουν τον ιρακινό λαό και το πιστεύει έτσι και
όσο οι άνθρωποι τρώνε αυτό το παραμύθι ότι ο τουρκικός στρατός είναι εδώ για να προστατεύσει όποιονδήποτε άλλο εκτός από την μαφία-τραπεζίτες-παρακράτος
τότε δεν πάμε πουθενά
και όσο οι καλόπιστοι άνθρωποι σαν εσένα
επιμένουν να διαχωρίζονται οι ίδιοι
δηλαδή να λένε
"είμαι ο γρηγόρης και ανήκω στην άλλη κοινοτητα είμαι ελλήνας
εσύ αχμέτ είσαι κάτι διαφορετικό από μένα ανήκεις σε άλλη κοινότητα και είσαι τούρκος
αλλά ας επανενωθούμε"
τότε δεν ξέρω που οδηγούμαστε
αλήθεια γρηγόρη είσαι έλληνας;
αν ναι
ο αχμέτ που είναι τούρκος είναι κάτι διαφορετικό από σένα;
Ππεεεεε.. Καταρχήν καλώς σε βρίσκω osr από τα μέρη μου και πάλι.
Πόθεν να αρκέψω;
Πρώτα πρώτα να πω ότι ο Φέργκιουσον αναφέρεται σε μια γενική κατάσταση που επικρατούσε σε όλο το κόσμο και όχι στην Κύπρο συγκεκριμένα, εγώ έκαμα τη σύνδεση οπότε μεν αρπάσσεσαι. Το πίστευε και μη ερεύνα αλλού παρακαλώ.
Αν μπορείς να σκεφτείς λίο έξω που το κουτί, που πιστεύκω ότι μπορείς, επίσης μπορείς να καταλάβεις ότι εν εξέλαβα την έννοια του κεφαλαίου από καθαρά την οικονομική πλευρά της έννοιας αλλά όπως λέει παρακάτω "όλες τις λειτουργίες που επιτελεί ένα κράτος" οπότε βάλε μέσα διοίκηση/κυβερνητικές θέσεις και ότι άλλο μπορεί να ονομάζεται κρατική λειτουργία.
Αν επρόσεξες στο προηγούμενο σχόλιο επαρέθεσα μια βιβλιογραφία ενός εξαίρετου κειμένου που oh surprise έγραψε το άγγλος, το οποίο αναφέρεται στην ευθύνη της Αγγλίας για το μπάχαλο τζαι μάλιστα ζητά από την Αγγλία να αναλάβει επιτέλους αυτές τις ευθύνες. Ναι γίνεται και εγγλέζος να γράφει ιστορία τελικά.
Ξέρω αγαπητέ ότι πρώτοι οι άγγλοι αναφέρθηκαν σε κοινότητες στην Κύπρο. Ξέρω για το χάος που επέφεραν στις αποικίες τους όλες οι αποικιοκρατικές αυτοκρατορίες με την "δοτή" ανεξαρτησία τους. Ξέρω ότι οι άγγλοι εβάλλαν λάδι στη φωθκιά.
Εκείνο όμως που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί κάποιος αναφέρεται στον όρο "εθνικισμός" οσάν και είναι ένα τερατάκι που από μόνο του άρκεψε και εθέριζε τον κόσμο. "Ο εθνικισμός φταίει" "η Αγγλία εκμεταλλεύτηκε τον εθνικισμό" "διαιωνίζεται η διαίρεση" και ούτω καθεξής, οσάν και εκείνος που εν ο εθνικιστής χαίρεται άφεση των αμαρτιών του γιατί ήταν πολλά παλαβός να καταλάβει ΤΙ έκαμνε, τι κάμνει και φταίνε ΟΟΟΟλοι οι άλλοι που τον εχειρίζονταν/χειρίζονται σαν μαριονέτα. Βέβαια, βολικότατον.
Αν νομίζεις ότι σκέφτουμαι με την αφέλεια του τελευταίου φανταστικού σου διαλόγου, τζαι διαχωρίζω τους αθρώπους με τούντον τρόπο, τότε πραγματικά άβυσσος μας χωρίζει. Εγώ είμαι Κυπραία ρε osr. Αν εγεννιούμουν στην Θαϋλάνδη θα ήμουν θαϋλανδέζα. Τζαι αν εκαταλάβενες έστω τζαι λίον ήνταμπου πιστεύκω, τούτες ούλλες τις τελευταίες βλακείες εν θα τες ελάλες.
καλώς σε βρήκα ασυγχώρητη και σε συγχωρώ btw για τα τελευταία ;)
αρχίζεις ψύχραιμα να μου γράφεις τζαι μετά πιάνεις τζαι αφτένεις
όπως σου έγραψα ρε ασυγχώρητη το απόσπασμα δεν αφορούσε εσένα αλλά ήταν κομμάτι από μια άλλη συζήτηση που γίνεται σε άλλο blog οπότε κάποια πράγματα σίγουρα και δεν κολλάνε σε σένα
ο γρηγόρης στον οποίο αναφέρομαι είναι υπαρκτό πρόσωπο εντωμεταξύ και είναι σε σχέση με τις απόψεις του που θεωρώ ότι έχει που έγραψα αυτό το τελευταίο
τζαι συμφωνούμε απόλυτα αν εγενιούμουν στο σουδάν θα ήμουν σουδανός κοκ
ο εθνικισμός είναι πράγματι ένα τερατάκι,
μια φτιαχτή κατάσταση που εκτρέφεται στον απλό άνθρωπο από την "άρχουσα" τάξη στην προκειμένη περίπτωτη τους παπάες και τους εγγλέζους και σήμερα τους τότε γλύφτες των εγγλέζων και των παπάων που μας εξουσιάζουν τζαι σήμερα
ο εθνικισμός στόχο έχει τον έλεγχο των μαζών που ανήκουν τάχα στο "έθνος" με απώτερο στόχο την προστασία των "αρχόντων" και του πλούτου τους
του στυλ "όσο ασχολούνται με τις εθνικές μαλακίες που τους τσαμπουνάμε εμάς θα μας αφήνουν ήσυχους"
πχ όσο υπάρχουν "εθνικές" συγκρούσεις οι κεφαλαιοκράτες κάνουν όχι μόνο business as usual αλλά και παραπάνω αφού πουλούν περισσότερα
όταν η τουρκία καθαρόαιμο κράτος μαφία-στρατός-κεφάλαιο που ταυτίζονται
έχει εσωτερικά προβλήματα τότε τσουπ, ανακαλύπτει και πάλι τους κούρδους πχ που θέλουν να βλάψουν το "έθνος" ή το αιγαίο ή την κύπρο ή ό,τι κάτσει
όσο οι κυπραίοι ασχολούνται με το "εθνικό" πρόβλημα δεν θα ακουμπάνε τον σιακόλα το λεπτό και τα άλλα τα παιδιά που θα τους γαμάνε as usual
όσον αφορά τον φέργκιουσον το κατάλαβα ρε ασυγχώρητη ότι δεν αναφερόταν στην κύπρο συγκεκριμένα τσ τσ
και κάτι τελευταίο για να εξηγούμαστε και να μην παρεξηγούμαστε
ο λόγος που αντιδρώ έτσι όπως αντιδρώ σε σχέση με το "κυπριακό"
είναι γιατί διαπιστώνω ολοένα και περισσότερο ότι υπάρχουν μόνο δύο σχολές
1. η μια all time classic εθελοτυφλη που λέει ότι για ούλλα φταίουν οι βάρβαροι τουρτζοι που εσφάξαν μας τζαι εσκοτώσαν μας αλλά εμεις εννα αγωνιστούμε κλπ κλπ
και η άλλη
2. που στην προσπάθεια της να ξεφύγει από την πιο πάνω σχολή φτάνουν στο άλλο άκρο και πολλές φορές στο όνομα της "αντικειμενικότητας" να αναπαράγουν την "άλλη" εθνικιστική άποψη και να λένε ότι για όλα φταίνε οι εθνικιστές έλληνες που έσφαξαν τους τούρκους
δεν λέω ότι εμπίπτεις σε κάποια από τις δύο "σχολές" απλά λειτουργώ κάπως προκατειλημένα
πως το λένε στα αγγλικά χωριά: no hard feelings α ;)
Άτε τωρά που εν είπες ότι εμπίπτω σε καμιά κατηγορία.
Πολλά βιάζεσαι να χωρίζεις τους αθρώπους σε άσπρο μαύρο ρε osr. Εσκέφτηκες ποττέ ότι έχει χρώματα μεταξύ του "απόλυτου φωτός" και του "σκότους"; Δεν είναι κάπως προκατειλημμένα που λειτουργείς, εν πολύ προκατειλημμένα. Αυτή και μόνο η διαπίστωση σου εν αρκετή για να μεν πω τίποτε άλλο.
Καλή σου μέρα!
καλά ρε ασυγχώρητη κουμέρα ;) εσύ δεν βγάζεις άποψη από κάτι που λέει ο άλλος έτσι κι αλλοιώς;
ε, εγώ την εκφράζω κι όλας εκτός από το να την έχω στο μυαλό μου
αν στην συνέχεια μου αποδείξει λάθος ο άλλος τότε αναδιπλώνομαι
και βασικά λειτουργώ έτσι για να τελειώνουμε πιο γρήγορα, εννοώ να μην το γυροφέρνουμε και να το κουράζουμαι το θέμα όποιο και να είναι αυτό
πάντως να ξέρεις ένα πράγμα ρε ασυγχώρητη
η ζωή έχει πολύ γκρίζο και σίγουρα και χρώματα πολλά
πάντως προτιμώ το μαύρο ή το άσπρο
παρά τα μεσοβέζικα
και με τίποτα δεν αντέχω τους ξενέρωτους που θέλουν να τα πάνε καλά με όλους και βασικά δεν έχουν άποψη
εντωμεταξύ το πρώτο σου σχόλιο στο blog μου το έκανες όταν ήμουν γάμησε τα πολλά γυρισμένος με τους φακκινγ κωλοάχρηστους κυπραίους που δεν αντιδρούν σε τίποτα
οπότε με πετύχες στην πιο έντονη φάση του λεγόμενου μπλοκινγκ
;)
όι πως τωρά είμαι σε άλλη φασή απλά τωρά ψιλοκοντρολάρω το
Και εγώ είμαι παρορμητική και εκρηκτική προσωπικότητα ρε οsr :P, αλλά συνήθως αμαν εν να πω κάτι του άλλου τζαι έχω τον μπροστά μου (δυστυχώς το βιώνουν τα κοντινά μου πρόσωπα). Όταν όμως γράφω σχόλιο σε κάτι τζαι έχω το περιθώριο χρόνου να σκεφτώ καλύτερα, προσέχω, τουλάχιστον προσπαθώ, να δω καλά τι είπε ο άλλος τζαι να μεν τον αδικήσω ή να πω κάτι που εν είπε. Αν νιώθεις ότι παρεξηγείσαι εύκολα, ίσως πρέπει να αναθεωρήσεις τον τρόπο που λες κάποια πράγματα. Ίσως να προσπαθήσεις να δεις τζαι λίον τα χρώματα.
Δημοσίευση σχολίου